Indrukken - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Indrukken - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Indrukken

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

07 December 2012 | Madagascar, Antananarivo

Na 11 uur vliegen na Parijs kom ik aan in de hoofdstad van Madagaskar; Antananarivo (Tana). Op het vliegveld de 1e kennismaking met de lokale gewoontes; na een handdruk met daarin €2 sta ik plotseling vooraan in de lange rij bij de douane en ben bijna direct met mijn koffer buiten.

Ik heb alleen nog maar een stukje van de stad gezien. Er leven hier 2-4 miljoen mensen, de getallen variëren een beetje hier. Tana is gebouwd op heuvels, met veel groen en meren. Door de hoge ligging, 1400 meter boven de zeespiegel is het klimaat hier heerlijk, de temperatuur is momenteel 35 graden. Wat ik tot nu toe gezien het van het landschap rond Tana is heuvelachtig en het bestaat uit rode grond; verweerde lava. Het ziet er droog uit, de moesson is nog niet begonnen.

In de stad zie spelen kinderen in de goot, ik heb de indruk dat ze letterlijk hier opgroeien.

Veel Franse invloeden zijn zichtbaar, van de beroemde 2CV tot de bouwstijlen naar de Franse expats en de Franse taal.

Het stadsleven is kleurig, druk, luid en erg afwisselend. De straten zijn bevolkt met mensen, auto’s winkels, shopjes, kraampjes en eettentjes. Auto’s krioelen er rond, van de oude Franse auto’s tot de nieuwste SUV’s. Handwerkers oefenen er hun beroep uit, straatverkopers klampen je aan om hun producten te verkopen, bedelaars vragen om een gift en verkopers prijzen luidkeels hun waren aan.

De lucht boven de stad is vaak schitterend, wolken, onweer, een schitterende heldere lucht en soms een prachtige zonsondergang.

Veel indrukken hier tot nu toe; ik heb nu al zin om samen met Mieke, die binnenkort hier aankomt samen het land in te trekken. We gaan naar het zuiden; de route is ongeveer uitgestippeld en in de volgende blog komt hier meer over.

• 07 December 2012 - 09:26

Yolanda:

Klinkt weer goed! Lekker genieten.

• 07 December 2012 - 10:07

Anneke:

Mieke en Herman,

Leuk het verslag te lezen.
    We willen jullie samen een hele fijne tijd toewensen.
    Dat lukt vast en zeker, heerlijk met de kerst in het zonnetje.
    Heel veel plezier, geniet er van.
    Alvast fijne dagen en een goede, gezonde start in 2013.

We gaan volgende week naar Roemenië, de rest volgt een week later.
    Na de kerst komen wij weer terug. Daar hebben we zin in.

We zitten nu in de sneeuw, prachtig gezicht.
    Ook weer genieten hoor!!

Lieve Herman en Mieke, we zien elkaar in 2013.

Gr.

Dries en Anneke

• 07 December 2012 - 10:15

René:

Hoi Herman,
    bedankt voor je leuke eerste indrukken. Succes met je project (haalbaarheidsonderzoek). Ik kijk alvast uit naar de volgende verslagen. Hier een eerste laagje sneeuw, dus de verwarmende verslagen komen goed uit! Groeten René.

• 07 December 2012 - 10:25

Martijn:

klinkt als weer een mooie nieuwe ervaring pa! veel plezier.

• 07 December 2012 - 10:59

Piet En Marietje:

Fijn, om wat van je te horen! Mooie en goede belevenissen! En dat nog wel op Mieke's verjaardag.Gefeliciteerd, Herman! We zijn hier in Westervoort ingesneeuwd en hopen nu morgen naar Rabit-hill te gaan. Droog en zon wordt er voor morgen beloofd dus dan zal dat vast wel lukken.
    Geniet van alles om je heen, en straks met Mieke erbij zal het alleen maar genieten zijn!
    Lieve groetjes, Marietje en Piet.

• 07 December 2012 - 12:10

Paula :

He dag Herman.

Wat geef je toch weer een prachtige beschrijving van de stad. Dank je wel.

Vandaag is een heeeeeeeeeel speciale dag want.......Mieke is jarig.

Herman van harte gefeliciteerd met Mieke haar geboortedag en misschien kun je een wijntje scoren daar en toasten op een mooi nieuw levensjaar.

liefs Paula en Henk.

• 07 December 2012 - 12:41

Petra:

Hoi Herman, wat zul je weer genieten van warmte en zon, we hebben gisteren bij het etentje wel aan je gedacht .Vooral met betrekking tot die zon en wij hier in de sneeuw....
    Gefeliciteerd met Mieke's verjaardag, zij zit nu ook ergens in de sneeuw met kids en kleinkind, ongetwijfeld aan het genieten daarvan. En ondertussen weten dat ze straks lekker naar de warmte gaat. Heerlijk.
    Het zijn weer mooie en kleurige foto's die je meestuurt, kunnen we weer mee genieten met je, vooral nu het hier wit begint te worden.
    Succes met de zakelijke kant en vergeet niet te genieten.
    liefs, Petra

• 07 December 2012 - 14:53

Anneke:

Dag Herman,
    Bedankt voor je verslag met de eerste indrukken en (weer) prachtige foto's. Ziet er echt wel anders uit dan Azië! Veel succes met je project en geniet van dit nieuwe land.
    Gefeliciteerd met Mieke, ik proost thuis met een wijntje op jullie. Lieve groeten Anneke

• 07 December 2012 - 15:04

Rien En Gerda:

Hoi Herman,

Het is een lange reis geweest Herman. Maar wij hebben de foto's bekeken en hebben er weer van genoten.

Gr.Rien en Gerda.

• 09 December 2012 - 12:37

Hans:

Herman,

Het beeld wat je me via skype gaf komt goed overeen met jouw foto's en je beschrijving. Een beetje jaloers zijn Danielle en ik wel. Maar wij verzinnen ook nog wel iets om de sneeuw voor iets warma te ruilen. Succes met jouw opdracht.

• 09 December 2012 - 19:24

Marjolein:

Bonjour Herman!

Ziet dr tres bon uit hoor.
    (maintenant hoor ik tres veel regen buiten..)
    Volgens mij heb tu het bon bekeken daar.
    Geniet ze verder!
    Saluutje! Marjolein