Lieveheersbeestjes - Reisverslag uit Montréal, Canada van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Lieveheersbeestjes - Reisverslag uit Montréal, Canada van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Lieveheersbeestjes

Door: mieke (verslag), Herman (foto's)

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

16 Oktober 2019 | Canada, Montréal

Ze zijn hier overal met de wegen bezig en hier en daar komen we gele borden met ‘detour’ tegen wat zoiets betekent als omleiding. Zo ook die mooie nazomerdag. Van de hoofdweg af over een achterafweggetje. Voor zover ons oog kon kijken een lange rechte weg die het boerenland messcherp in tweeën leek te snijden. De zon stond hoog en toverde de mais en soja velden om in gele vlakken omzoomd met bossen in allerlei roodtinten.
Eerst zagen we er 1 en al gauw waren het er honderden...ze vlogen overal en streken neer om massaal met ons mee te rijden op de voorruit. Honderden lieveheersbeestjes.....toen we uitstapten omdat een boer met een dertien meter brede combine de weg versperde...glipte er ook een paar naar binnen.
Eentje liep er op het dashboard toen we paar uurtjes later Pierreville binnen reden en op een prachtig plekje langs de rivier neerstreken voor een lunch. Terwijl we ons broodje opaten werden we verrast door boer Pierre die ons een paar appeltjes kwam brengen en een praatje wilde maken. Ik denk dat er daar ook wel een paar de vrijheid kozen.
Eentje met wel 8 stippen kwamen we tegen toen we boodschappen hadden ingeslagen voor de laatste paar dagen, hij kroop tussen de pakken muesli, yoghurt en de appeltjes.
Toen we het al lang niet meer verwachtte zagen we de laatste twee. Ze zaten gebroederlijk (of zusterlijk) naast elkaar op het raam. De in fel rood, oranje en geel getooide bomen op de achtergrond zorgde voor een perfecte schutkleur. Heel voorzichtig lieten we ze op een stukje papier kruipen... beide sloegen hun vleugeltjes uit om met een sierlijke boog het herfstbos in te vliegen.
Wij hebben genoten van dit stuk Canada.. de natuur met al zijn kleuren leek vaak onwerkelijk en de foto’s geven nog maar een fractie daarvan weer.
Nu zijn we in Montreal en morgen reizen we met de trein naar Toronto en vervolgens met een auto naar St Catharine. Wat zal het fijn zijn om de familie daar weer te zien!

Zonnige herfstgroeten Herman en Mieke

• 16 Oktober 2019 - 23:21

Rene:

ZOOOOOO, wat een leuk verslag weer, en werkelijk prachtige foto's. Wat goed gepland, om in deze periode te gaan !! Complimenten !!

En die landschappen...............komen wij er maar bekaaid af met de Veluwe............
    Het is zo leuk om die prachtige landschappen te zien, terwijl het hier echt herfst weer is.
    Werkt therapeutisch !!

Heel veel plezier, en weer erg bedankt. Fijne voortzetting, dikke knuffels !!

• 17 Oktober 2019 - 07:01

Tilly:

Herman en Mieke,

Wat maken jullie een ontzettend mooie reis, en dan die prachtige foto’s geweldig.
    Dit kan niemand jullie meer afpakken. Nog heel even genieten van dit moois .

Tilly en Fred

• 17 Oktober 2019 - 08:45

Marjolein:

Super mooie kleuren daar! Jullie werden geplaagd door de liefde (heersbeestjes)! Hahaha