Over dat wat je (nog) niet ziet... - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Over dat wat je (nog) niet ziet... - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Over dat wat je (nog) niet ziet...

Door: Mieke (tekst) Herman (beeld)

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

31 December 2018 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Het lijkt wel een soort ongeschreven regel, op Facebook en andere media, in reisblogs en met onze vakantiefoto's laten we vooral alleen het mooie zien. In dit verhaal iets over de andere kant van de medaille.

Bij binnenkomst staat een dronken Rus met een enorme buik waardoor het lijkt alsof hij voorover dondert, te blèren in de translate app van de receptioniste.
In de kale hoge hal wordt zijn geluid versterkt maar zeker niet gehoord ....wat de stemming van de man geen goed doet.
We laten de twee voor wat het is en lopen langs het hotel richting zee. Een klein modderig paadje leidt ons langs resorts, in allerlei kleuren en maten. Onze magen knorren en we besluiten bij het eerste het beste op een eettentje lijkend huisje neer te strijken. Alweer een breedgeschouderde Rus die ons de kaart overhandigd. Naast de Russische borst soep en wodka, staat er vooral vlees op het menu. We gaan maar voor de fried Rice.....en een glaasje aqua. Ondertussen klettert de regen met bakken uit de hemel.
Verderop wordt gebouwd, het is zichtbaar dat elk vrij plekje benut wordt door nieuwe grote betonnen complexen. Op plaatsen waar nog niets staat zijn de bomen al omgezaagd en ligt het land te wachten op bouwkranen en arbeiders.
Langs de hoofdweg wordt geen plekje onbenut gelaten, in het noorden van het eiland heeft iemand met grootheidswaanzin zelfs een enorm pretpark inclusief kasteeltjes en reuzenrad gebouwd. Een uiterst modern internationaal ziekenhuis maakt het geheel compleet.
Om over al het vuilnis in de berm, het lijk ingeklemd tussen twee mannen op een brommer, het rondrazende verkeer, het jonge stel dat net onderuit gegaan is met de gehuurde brommer nog maar te zwijgen.

Gelukkig is de regen van voorbijgaande aard, zijn er ook anderen nationaliteiten dan de Russische en is het strand fantastisch. In een klein cafeetje op het strand gerund door lieve Vietnamezen brengen we menige middag door en zien we de zon bloedrood in de zee zakken.
Phu Quoc een eiland wat wordt geroemd om zijn fantastische strand en helderblauwe zee en ook een eiland wat in razend tempo wordt opgeslokt door de toeristen massa.
De grote dronken Rus in de kale hal weet van geen ophouden evenals de Chinese projectontwikkelaars die onverstoorbaar door gaan. Het verkeer raast door en ook de tijd staat niet stil. Nog een paar uurtjes en dan ligt er weer een prachtig nieuw jaar voor ons. Op het strand wordt met man en macht gewerkt aan een enorme houtstapel die op 31 december om 0.00 uur wordt aangestoken. Wij kopen een flesje en proosten dan bij dat vreugdevuur op dat dat wat we nu nog niet zien.

Wij wensen iedereen die ons lief is een prachtig uiteinde en een magisch 2019!
The best thing to hold onto life is each other
Herman en Mieke

• 31 December 2018 - 07:22

Marjolein:

Jullie ogen maken overuren!
    Fijne jaarwisseling daar in t verrewegisvietnam

• 31 December 2018 - 07:55

Hans En Danielle:

Geniet van een bijzondere jaarwisseling.

• 31 December 2018 - 10:19

Floriene Bosch:

Mooi Mieke en Herman, wens jullie alle goeds voor 2019!

• 31 December 2018 - 10:23

Anneke:

Zo te zien en te lezen maken jullie ook dit keer weer een bijzondere jaarwisseling mee! Hoop dat jullie vannacht niet al teveel dronken Russen zullen tegenkomen... Geniet van elkaar en van het prachtige Vietnam! Proost: op een nieuw jaar met veel reisavonturen!

• 31 December 2018 - 19:39

Gertruud:

Weer een mooi en beeldend verslag. Geniet van alles en een mooi nieuw jaar voor jullie!

• 01 Januari 2019 - 15:26

Rene:

Hoi lievies, het mooiste van (jullie vele) reizen, je komt tot de "betere" inzichten: "The best thing to hold onto life is each other" !
    PRACHTIG !!!! Dank jullie wel.
    WIJ zitten al jaren IN de grote transitie van de toeristen industrie. Hoe zullen onze achter-achter-achter kleinkinderen toch tegen de wereld en de toeristen-industrie in het bijzonder aan gaan kijken...........hihi.???
    Goed dat we het NIET gaan weten !!!!!

Vraagje: hangt die kleding op die haakjes in die vissersdorpje foto te drogen, of is dit de garderobe kast ??

Mooi 2019 toegewenst, met veel "hold on to family and friends". Ik ben blij er één van te zijn !

Knuffels Rene.

• 01 Januari 2019 - 16:10

Marie-=Thérèse:

Wat een prachtige foto's weer en wat een mooi verhaal.
    De foto waar jij op staat Mieke vind ik heel mooi!
    Ook aan jullie een hele goede jaarwisseling en nog veel genieten daar,
    groeten Marie-Thérèse