Zoek de verschillen. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Zoek de verschillen. - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Zoek de verschillen.

Door: Herman en Mieke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

15 December 2011 | Sri Lanka, Negombo

Zo we zitten in (of moet je zeggen op?) Sri Lanka in een klein restaurantje te ontbijten.
Het is bijna onvermijdelijk na 7 jaar Thailand ....om niet te vergelijken..
Het heeft zo op het eerste gezicht overeenkomsten. De mensen zijn vriendelijk, de zon schijnt, het is warm en het bed was hard(en zo lekker na een nacht vliegtuig). Het straatbeeld lijkt op een willekeurige plaats in Thailand. Tuktuk, auto's, fietsen, brommers alles rijdt dwars door elkaar heen. Ook de bus van het vliegveld naar Negombo was een kopie van de lokale bussen in Thailand: gammel, kleine bankjes, druk toeterend en veel zwarte koppies.
Er zijn ook verschillen bijvoorbeeld onze eerste zoektocht naar een slaapplekje in Negombo.
Volgens de lonely planet een plaats niet ver van het vliegveld aan een prachtig strand. De langgerekte kuststrook bleek te zijn volgebouwd met hotels, resorts en guesthouses.
Onze tuktuk driver reed ons van de ene naar de andere.. en overal reden we nadat hij wat onderhandelde, net zo hard weer weg. '"No place" leek ons wat vreemd want veel blanke mensen zagen we eigenlijk niet.. Uiteindelijk belandde we een guesthouse aan het strand wat een beetje shabby oogde maar wat bij onze portemonnaie pastte. Het is duidelijk dat we hier voor wat meer kwaliteit ook meer moeten betalen.
Er is nog een verschil met Thailand, de mensen zijn open en spreken bijna allemaal goed engels. Contact gaat dus redelijk eenvoudig. Een vriendelijke man verteld ons dat het in de komende tijd druk wordt en dat het in het binnenland beter toeven is. We besluiten hier drie nachtjes te blijven, uit te rusten en te genieten van het strand waar de vissers met hun houten catamarans met wapperende zeilen het strand en de zee een karakteristiek beeld geven.We gaan lekker eten en bezoeken het authentieke deel van Negombo, het stadshart en het haventje.
We trekken dan verder op zoek naar dat wat dit land uniek maakt.
Warme groet, herman en mieke

• 15 December 2011 - 14:17

Vrony:

wat heelijk julllie verslag te lezen.
    geniet van deze mooie vacantie.
    veel plezier groet vrony

• 15 December 2011 - 14:30

Petra:

Gisteren was Guido even hier, we hadden het over jullie vakantie en de ongetwijfeld mooie plaatjes die zouden komen, en zie hier, vandaag de eerste beelden binnen.
    Geniet van dit land en al het nieuwe dat het toch brengt, al zijn er kennelijk veel overeenkomsten. Lieve groet, Petra

• 15 December 2011 - 16:38

Guido:

Zo te zien zijn jullie weer in je element. Is het weer ook wel aardig?. Ik hoop dat jullie desondanks met een lekker kleurtje terugkomen. Brutale vraag misschien, maar wat kost dat nu, zo'n overnachting in een 'shabby guesthouse' aan het strand?

• 15 December 2011 - 19:34

Mam En Papa:

Fijn om jullie brief en verslag van jullie eerste vacantiedagen te lezen.Geniet er van en weet, dat jullie weerbericht altijd beter is dan het onze. Hier valt de regen met bakken uit de lucht en stormt het bij tijden met windkracht 10. Alles gaat hier aardig goed. Volgende week DI. en wo. gaan we heerlijk naar Zeeland met Florien. Verjaars-verrassing!!!
    Liefs en kus, Mam en Pap.

• 15 December 2011 - 19:40

Sjaak:

Leuk om jullie verslag op deze site met geweldige mogelijkheden te lezen. Geniet van de mensen en van het land, waarin ze leven! Heel veel plezier! Hartelijke groet, Sjaak

• 15 December 2011 - 20:24

Paula :

Heerlijk weer zo,n prachtig verslag.
    Fijn dat jullie ook gemakkelijlker kunnen communiceren daar. Geniet er maar van. Kijk nu al uit naar jullie volgend avontuur.
    Tim is al wat aangekomen en doet het goed.
    Artsen zijn tevreden. ,t is een prachtkereltje. Mama Odile gaat goed.
    Papa Willem is behoorlijk brak op dit moment. Kan ook niet anders.
    Geniet van het strand, de zon en vooral van elkaar. Liefs Paula.

• 15 December 2011 - 20:45

Wil Tj.:

Dank voor je leuke en beeldende verslag uit Sri Lanka. In elk geval nog vele fijna dagen samen.

O ja..., V'dammers zeggen OP Sri Lanka; anders is het gewoon IN sri Lanka....

• 16 December 2011 - 05:43

Hannelore:

Klinkt allemaal geweldig daar! 'Hier' in Thailand is het ook weer heerlijk. Veel reisplezier nog!

• 16 December 2011 - 13:32

Rene En Anneke:

Hoi Mieke en Herman,
    leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen! Jullie komen nog eens ergens.... Ik ben benieuwd welke andere verschillen met Thailand jullie gaan opvallen. Geniet van dit prachtige eiland met zijn (overwegend) zeer vriendelijke bevolking. Rene en Anneke.

• 16 December 2011 - 21:02

Anneke:

Dag Mieke en Herman,
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie het avontuur weer zijn aangegaan! Laat je lekker leiden door de sfeer en cultuur van dit prachtige land met zijn bevolking. Geniet ervan, dan geniet ik met jullie mee. Liefs en groeten van anneke

• 18 December 2011 - 07:34

Yolanda En Marjolein:

Oooooooow ben jaloers!! hahaha ;-)

have fun!

• 18 December 2011 - 10:03

Aria:

Het is weer heerlijk jullie warme verhalen te lezen terwijl we hier met de kerstvoorbereidingen bezig zijn. Ik geniet steeds weer! Het is nu zelf dubbel genieten. Ik heb 2 waarbenjij. nu's. Een uit Aussieland en jullie, zo blijf ik warm. Hartelijke groet.

• 18 December 2011 - 15:52

Job:

Ik zie toch een duidelijk verschil in kleur en sfeer! Andere fotograaf?