Vanaf een afstandje... - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Vanaf een afstandje... - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Vanaf een afstandje...

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

21 December 2012 | Madagascar, Antananarivo

In een lange rij lopen ze met soepele passen de stijle helling richting de markt af. Grote manden met groente en fruit, dozen met eieren, of zware houtblokken op het hoofd. Sommige duwen karren met hoog opgestapelde waar, weer een ander heeft een grote kalkoen onder de arm. Kindertjes met grote donkere ogen lopen mee of hangen in een draagzak veilig op moeders rug. Mannen en vrouwen de één nog kleurrijker dan de ander.
Vanaf een klein terrasje wat iets onder het straatnivo ligt zien we dit aan ons voorbij trekken.

Ons hotel ligt midden in het centrum van de hoofdstad en is gebouwd tegen een helling. Vanaf het balkon ben ik toeschouwer van het gewone leven wat zich daarom heen afspeelt. Het is van bovenaf gezien net Madurodam. De markt net onder ons hotel brengt goederen en mensen bij elkaar. Het krioelt er, een kakofonie van geluiden en een mengelmoes van geuren en kleuren. Iets verder weg kijkend liggen kleurrijke huizen en kerkjes als een lappendeken tegen de heuvels aangeplakt. Aan de horizon zien we de de heuvels die het begin van het platteland lijken te markeren.

Kijkend vanaf een afstandje waan je je hier met enige fantasie in een middelgroot dorp in Zuid-Frankrijk. De taal, de keuken, het klimaat en bovendien het wagenpark zijn op het eerste gezicht identiek. Ik hoop ook in deze reis dichter bij de de mensen te komen. Hen te ontmoeten en te ontdekken hoe zij leven, wat hun bezighoud en waar zij blij van worden.

Herman is bezig met zijn laatste werkloodjes en ik ben inmiddels redelijk uitgerust. Bij ons beide kriebelt het. We zijn benieuwd naar het leven en de natuur achter de heuvels aan de horizon. Zaterdag gaan we op pad richting het zuiden.
Wij wensen jullie alvast een Bon Noël

Herman en Mieke

• 21 December 2012 - 18:33

Hans:

Mieke en Herman,

Ook vanuit een druilerig Limburg, fijne kerstdagen en een mooi 2013.

• 21 December 2012 - 18:40

Paula En Henk.:

Lieve Mieke en Herman.

Fijn Mieke dat je heerlijk geniet en dat je al een beetje uitgerust bent.
    Wat een kleurrijke foto,s. Leuk.

Èn vanaf morgen ............samen op ontdekkingsreis.
    Geniet ervan en alsvast een fijne kerst.

Wij zijn ook erg benieuwd wat er achter die heuvels ligt.

liefs Paula en Henk.

• 21 December 2012 - 19:17

Marjolein:

Hoi alletwee!

Ja, ik zie het al. Lekker sneeuwballen gooien met kerst op Madagascar!
    Kan je beter hier zijn hoor, lekker warm... bij de openhaard :-)
    Geniet ervan he. Ook van de BBQ met kerst.
    Knuffel,
    Marjolein

• 22 December 2012 - 15:05

Job:

Veel plezier samen,
    Prettige en aparte feestdagen.
    Ik wil nog wel zo'n kleurige foto
    kus
    Job

• 22 December 2012 - 17:03

Aria:

Hoi Mieke en Herman
    Naast mij staat de kerstboom in al zijn/haar pracht te stralen, de kachel staat te gloeien, de kaarsen op de piano zenden warm licht uit en het regent buiten. Met al deze Nederlands warmte lees ik jullie bericht uit het verre buitenland met zijn geheel andere cultuur, geuren en kleuren, wat een tegenstelling. Dan is de tegenwoordige techniek toch wel heerlijk dat ik jullie thuis kan volgen. Veel plezier en prettige dagen.

• 22 December 2012 - 17:25

Anneke:

Lieve Herman en Mieke,
    Vanaf "een afstandje" wens ik jullie een hele fijne tijd samen. Geniet van de mooie dingen en belevenissen, dat gaat vast lukken. Ik geniet hier weer van jullie verhalen en reisavonturen! Ook wens ik jullie alvast een heel goed uiteinde (ben benieuwd hoe ze dat in Madagasgar vieren) en een heel goed en gelukkig begin van het nieuwe jaar! Liefs en groeten van anneke

• 23 December 2012 - 16:19

Mam En Papa:

Lieve allebei,
    Mooi,de beschrijving van hetgeen jullie zien op een afstandje.Dat je daar tegelijkertijd lekker van uitrust kunnen we ons goed voorstellen.Alleen maar kijken en nergens aan denken..........
    Wij zijn hier aan het uitrusten van alles wat we 21 dec. beleefden. 'tWas een prachtige middag. ,waar vrienden en familie ons verrasten met hun aanwezigheid.Zonet bekeken we de foto's die jasper maakte.Zal jij ook van genieten, Mieke!
    'tIs nu Zondag. en zijn jullie dus weer lekker op reis. Heel veel moois te zien, denk ik.We wachten op het volgende verslag.Geniet.en vertel ons ervan.
    Groetjes en liefs Mam en Papa.