Honden (en katten) leven - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu Honden (en katten) leven - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Herman en Mieke Kasper/Boon - WaarBenJij.nu

Honden (en katten) leven

Door: Herman (foto’s) en Mieke (verslag)

Blijf op de hoogte en volg Herman en Mieke

29 December 2023 | Maleisië, Langkawi Islands

Dat kleine paadje langs het water heeft op ons een soort ongekende aantrekkingskracht. Keitjes onder je voeten, blik op een ruisende blauwe zee en verder niets….. hoewel. In mijn rechter ooghoek zie ik een witte, die huilt als een wolf, verderop in de schaduw beweegt ook iets. Straathonden, hele hordes. De boodschap van de in Istanbul levende journalist is: praat tegen ze en doe dat gewoon in het Nederlands en met Herman zijn rustgevende houding, trotseer ik deze honden hobbel.

In de afgelopen tijd lijk ik zelf ook zo nu en dan een (zee) hond, een blaffende dan wel te verstaan. Mijn astmatische longen willen nog niet zo erg en we besluiten om toch een dokter op te zoeken. Een afspraak bij een specialist in het ziekenhuis is niet noodzakelijk, je loopt gewoon naar binnen. Na wat verschillende loketjes rol ik zo het behandelcircuit in. Ik wordt door een vriendelijke jongeman een hokje in gedirigeerd en verzocht me om te kleden in een groen hemd. In dat hemd mag ik dan naar de ruimte waar ze dus geheel gekleed een foto van mijn longen maken.

Vervolgens belanden we in een ruimte met allemaal deurtjes, voor elke deur staan 12 stoelen opgesteld in rijtjes van 4. Al snel hebben we in de gaten dat de doktoren, met aanhang, zich achter die deurtjes bevinden. Wat zich daar voor onze ogen afspeelt lijkt wel een slapstick film van Laurel en Hardy. Dames in paarse jurken met strakke hoofddoeken spelen daarin de hoofdrol. Deurtje open deurtje dicht, dossiertje erin dossiertje eruit, patientje erin en er weer uit. Gelukkig sta ik na een paar uur met medicijnen die helpen weer buiten in de zon.

Honden en katten we komen ze overal tegen. Er is een opvang voor zwerfhonden, en een cat hotel, een cat taxi en zelfs een cat counselor. Door het raam van die opvang zien we katten in allerlei soorten en maten liggen op rose kussentjes. Ze liggen heerlijk relaxt te slapen. Het is hier zowel voor de dieren als voor mensen een heerlijk rustgevend oord. De honden krijgen eten bij de restaurantjes, katten worden overal vertroeteld en zelfs voor blaffende zeehonden hebben ze een adequate oplossing.

We blijven komende week nog op dit eiland en gaan Oudejaarsavond op een relaxt strandje vieren. Veel plezier de 31e en op naar meer dierbare herinneringen in 2024!

Warme groet,

Herman en Mieke

Route:[e-1f6e9]️Dubai, [e-1f6e9]️Singapore, [e-1f68c]Johor Bahru (Maleisië), [e-1f68c]Malakka, [e-1f68c]Ipoh, [e-1f682]Butterworth,[e-26f4]️Penang, [e-26f4]️Butterworth, [e-1f68c]Kuala Perlis, [e-26f4]️Langkawi

• 29 December 2023 - 08:03

Marjolein Mekel:

Fijne relaxte blafloze jaarwisseling gewenst! Liefs, Marjolein

• 29 December 2023 - 08:46

Tilly :

een hele fijne jaarwisseling voor jullie, zo tussen al dat vier potige miauw en geblaf.

Fijn Mieke dat de medicijnen helpen om je beter te voelen.

gemeende groeten uit Purmerend

• 29 December 2023 - 09:26

Tiny Tijsen:

Ik hoop dat de medicijnen goed helpen,en dat het snelbeter gaat.Het zijn weer geweldige foto.s.En een mooi verhaal.Wij wensen jullie een gezond 2024 toe.Groetjes van Marco en Tiny.

• 29 December 2023 - 09:52

Jeannette :

Fijne Jaarwisseling!

• 29 December 2023 - 10:26

Dries Kasper:

Beterschap Mieke, wat een mooi verhaal vooral van dat Ziekenhuis en die vertroetelde katten. Met dit grijze [e-1f328]️ weer lopen jullie langs het strand in de [e-1f31e]geniet samen en een mooie jaarwisseling.

Groet uit Vorden. Dries

• 29 December 2023 - 10:32

Hans:

Wat een avontuur weer. Geweldig, een boeiend verslag jouw behandeling en fantastisch zoals je het als een vanzelfsprekend onderdeel van jullie reis beschrijft. Fijne jaarwisseling en inderdaad op naar boeiende nieuwe ervaringen.

• 29 December 2023 - 12:17

Anneke:

Ook voor jullie weer fantastische reisbelevenissen in Azie gewenst [e-1f606] Heerlijk om zo het nieuwe jaar in te gaan! Blijf gezond en geniet van elkaar en van het mooie werelddeel!

• 29 December 2023 - 12:46

Henk Van Doodewaard:

Goh, ik wist niet dat jullie daar ook hondenweer hebben[e-1f60e].

wij wensen jullie fijne een jaarwisseling en voor Mieke; sterkte!

Henk en Paula[e-1f377][e-1f377]

• 29 December 2023 - 20:26

Anette:

Hopen dat de medicijnen hun werk goed doen! Een hele fijne jaarwisseling daar op het strand! Wij gaan de kou trotseren, volgende week richting min 20...Jullie nu een paar dagen even relaxen? Geniet ervan, liefs Anette

• 30 December 2023 - 18:48

Guido:

ook dit keer weer verblijd met jullie fijne reportage . Mieke een goed herstel gewenst en jullie beiden een mooie jaarwisseling!

• 31 December 2023 - 17:11

Hannie André:

Goede jaarwisseling voor jullie. Fijn dat je medicijnen helpen Mieke. Wij hebben hier hondje van André te logeren. "Gelukkig! " is die dover aan het worden, hopenlijk dat de knallen voor haar zachter binnenkomen. Het is hier nat en grijs, niet koud. Zonet foto van anette en familie uit Finland doorgekregen, - 16 graden, maar vannacht wel meer ? Lekker stilletjes hier, met niet "zelfgemaakte" oliebollen. Prima hoor. Kacheltje aan en lekker zitten. groetjes van hier. Hannie en André.